Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok
Článok I.
Úvodné ustanovenie
Spoločnos SOFTWORK, s.r.o., IČO: 44 50 2036, so sídlom Divinka 47, 013 31 Divinka (ďalej len SOFTWORK), zastúpená konatežom Tomáom Matejčíkom vydáva v súlade s príslunými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteža a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorích predpisov a zákona č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteža pri podomovom predaji a zásielkovom predaji tento reklamačný poriadok, ktorý zabezpečuje jednotný a rýchly postup vybavovania reklamácií vád tovaru zakúpeného kupujúcim, ktorý je spotrebitežom cez E-shop spoločnosti SOFTWORK.
Článok II.
Veobecné ustanovenia
- Spoločnos SOFTWORK zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri jeho prevzatí kupujúcim.
- Pri pouitom tovare SOFTWORK nezodpovedá za vady vzniknuté jeho pouitím alebo opotrebením. Pri tovare predávanom za niiu cenu SOFTWORK nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná niia cena.
- Ak nejde o tovar, ktorý sa rýchlo kazí, alebo o pouitý tovar, SOFTWORK zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.
- Záručná doba pri novom tovare pre fyzické osoby je 24 mesiacov, v prípade podnikatežov (zákazník s IČO) je to 12 mesiacov. Kupujúci bol podža VOP oboznámený a súhlasí, e pri pouitom tovare je skrátená záručná doba na 12 mesiacov v prípade fyzických osôb resp. 6 mesiacov v prípade zákazníkov s IČO
- Záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej zákonom môe SOFTWORK poskytnú tie vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu alebo v reklame; záručný list obsahuje obchodné meno predávajúceho, jeho sídlo, obsah záruky, jej rozsah a podmienky, dĺku záručnej doby a údaje potrebné na uplatnenie záruky. Ak záručný list neobsahuje vetky náleitosti, nespôsobuje to neplatnos záruky.
- Pokiaž SOFTWORK kupujúcemu nevydá pri predaji tovaru záručný list, na uplatnenie nárokov zo zodpovednosti za vady postačuje doklad o kúpe vystavený SOFTWORK
- Záručná doba začína plynú od prevzatia tovaru kupujúcim. V prípade, ak je reklamovaný tovar doručovaný kupujúcemu potou, alebo kuriérskou slubou začína záručná doba plynú od prevzatia tovaru od kuriéra alebo potového doručovateža.
Článok III.
Spôsob uplatnenia reklamácie
- Reklamáciou sa rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru alebo sluby.
- Tovar zakúpený cez E-shop je kupujúci oprávnený reklamova na nasledovnej adrese:
SOFTWORK, s.r.o.
Divinka 47
013 31 Divinka (ďalej len reklamačná adresa)
alebo po dohode osobne s tým, e následne bude tovar zakúpený cez E-shop internou potou doručený na reklamačnú adresu.
- Spolu s reklamovaný tovarom je kupujúci povinný SOFTWORK odosla, príp. odovzda tie originál účtovného dokladu o kúpe reklamovaného tovaru, príp. záručný list (ďalej spolu ako prísluné doklady), ako aj popísa dôvod reklamácie. V popise dôvodu reklamácie je kupujúci povinný určito a zrozumitežne vymedzi reklamované skutočnosti, práva, ktoré si voči SOFTWORK zo zodpovednosti za vady uplatňuje, ako aj e-mailovú adresu, alebo inú (potovú) adresu na účely komunikácie s SOFTWORK a príp. tie telefonický kontakt (ďalej len popis reklamácie).
- V prípade reklamácie realizovanej potou, alebo kuriérskou slubou Vám odporúčame zasiela tovar spolu s príslunými dokladmi na reklamačnú adresu ako doporučenú zásielku zretežne označenú slovom REKLAMÁCIA. Dobierku nepreberáme - náklady na vrátenie tovaru znáa kupujúci. Reklamovaný tovar zasiela kupujúci SOFTWORK na vlastné náklady.
- V prípade, ak bude kupujúcemu vystavený záručný list v ktorom je uvedený iný podnikatež určený na opravu tovaru, ktorý je v mieste SOFTWORK alebo v mieste pre kupujúceho bliom, je kupujúci povinný uplatni právo na opravu tovaru u tohto podnikateža. Podnikatež určený na opravu tovaru je povinný opravu vykona v lehote dohodnutej pri predaji medzi SOFTWORK a kupujúcim.
- Práva zo zodpovednosti za vady zaniknú, ak sa vyie uvedeným spôsobom neuplatnili v záručnej dobe.
- V prípade, ak kupujúci zistí akýkožvek rozdiel medzi dokladom o kúpe a zakúpeným tovarom (v druhu alebo v mnostve), alebo ak kupujúci neobdral so zakúpeným tovarom správne vyplnený doklad o kúpe, je povinný ihneď, najneskôr vak do 48 hodín po obdraní zásielky o tejto skutočnosti informova pracovníkov SOFTWORK na tel. čísle +421 910 306 806, alebo zaslaním e-mailu na e-mailovú adresu softwork@softwork.sk. Pokiaž tak nevykoná, a nahlási túto skutočnos po uplynutí vyie uvedenej lehoty, je na úvahe SOFTWORK, či takúto neskorú reklamáciu uzná alebo nie.
- Kupujúci môe reklamova iba vadný (chybný, pokodený) tovar, a nemá nárok na vrátenie alebo výmenu tovaru, ktorý je bez vád. Kupujúci je povinný skontrolova si tovar bezprostredne po obdraní zásielky.
Článok IV.
Práva spotrebiteža
-
Pri vadách tovaru, ktoré spotrebitež uplatní v priebehu záručnej doby, má právo pri odstránitežných vadách aby bola vada bezplatne, riadne a včas odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstráni. Namiesto odstránenia vady môe kupujúci poadova výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu tejto súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhžadom na cenu tovaru alebo závanos vady. Predávajúci môe vdy namiesto odstránenia vady vymeni vadnú vec za bezvadnú. Neprimeranos nákladov posúdi vedúci obchodnej prevádzky v súlade s intrukciami obdranými z úseku obchodu a marketingu. Rovnako posúdi monos výmeny vadnej veci za bezvadnú. Pri výmene veci nie je dôleité, či táto vec u bola pouívaná.
-
Pri vadách, ktoré nemono odstráni a ktoré bránia tomu, aby sa vec mohla riadne uíva ako vec bez vád, má spotrebitež právo:
na výmenu veci (predávajúci je povinný vec vymeni) alebo
právo od zmluvy odstúpi a poadova vrátenie kúpnej ceny (predávajúci je povinný vráti spotrebitežovi zaplatenú kúpnu cenu).
-
Právo na výber monosti má spotrebitež.
- Ak je vada odstránitežná, avak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave (aspoň dve predchádzajúce opravy rovnakej vady) alebo pre väčí počet vád (v dobe uplatnenia reklamácie má tovar súčasne aspoň tri rôzne odstránitežné vady) nemôe spotrebitež tovar riadne uíva, má právo na:
na výmenu veci alebo právo od zmluvy odstúpi a poadova vrátanie kúpnej ceny.
- Rovnaké práva ako pri vadách, ktoré nemono odstráni, má spotrebitež i v prípade, ak
oprava vadného tovaru nebola vykonaná v lehote 30 dní od uplatnenia reklamácie.
-
Ak ide o neodstránitežné vady, ktoré nebránia riadnemu uívaniu veci, má spotrebitež právo na primeranú zžavu z ceny podža charakteru vady. Predávajúci je povinný poskytnú zžavu z ceny, resp. vráti čas u zaplatenej kúpnej ceny.
-
Pokiaž spotrebitež nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, e predávajúci poruil jeho práva, má monos obráti sa na predávajúceho so iadosou o nápravu. Ak predávajúci na iados o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebitež má právo poda návrh na začatie alternatívneho rieenia svojho sporu podža ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom rieení spotrebitežských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Spotrebitež môe na podanie návrhu na alternatívne rieenie svojho sporu vyui platformu pre rieenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Prísluným subjektom na alternatívne rieenie spotrebitežských sporov s predávajúcim SOFTWORK je Slovenská obchodná inpekcia (www.soi.sk) alebo iná prísluná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho rieenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebitež má právo vožby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho rieenia spotrebitežských sporov sa obráti.
Článok V.
Spôsob vybavenia reklamácie
- Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zžavy z ceny tovaru, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
- O prijatí reklamácie je SOFTWORK povinná vyda kupujúcemu potvrdenie. Potvrdením o prijatí reklamácie sa rozumie najmä kópia reklamačného protokolu so záznamom o prijatí reklamácie alebo kupujúcemu adresovaná správa obsahujúca písomné vyrozumenie o prijatí reklamácie. Potvrdenie o prijatí reklamácie môe by kupujúcemu odoslané na e-mailovú adresu, príp. inú (potovú) adresu uvedenú kupujúcim na účely komunikácie v popise reklamácie.
- SOFTWORK je povinná urči spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zloitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyaduje zloité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Viazaná je pri tom rozhodnutím kupujúceho o tom, ktoré z práv v zmysle článku IV uplatňuje.
- O určení spôsobu vybavenia reklamácie je SOFTWORK oprávnená informova kupujúceho odoslaním správy na e-mailovú adresu, príp. inú (potovú) adresu uvedenú kupujúcim na účely komunikácie v popise reklamácie.
- Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch mono reklamáciu vybavi aj neskôr; vybavenie reklamácie vak nesmie trva dlhie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpi alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
- O vybavení reklamácie je SOFTWORK povinná vyda kupujúcemu písomné potvrdenie do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Písomným potvrdením o vybavení reklamácie sa rozumie kópia reklamačného protokolu so záznamom o vybavení reklamácie alebo kupujúcemu adresovaný list obsahujúci písomné vyrozumenie o vybavení reklamácie. Potvrdenie o prijatí reklamácie môe by kupujúcemu odoslané na e-mailovú adresu, príp. inú (potovú) adresu uvedenú kupujúcim na účely komunikácie v popise reklamácie.
- Ak kupujúci uplatní reklamáciu tovaru počas prvých 12 mesiacov od kúpy, SOFTWORK môe vybavi reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohžadu na výsledok odborného posúdenia nemono od kupujúceho vyadova úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením; odborným posúdením je vyjadrenie znalca, alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou, alebo stanovisko osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv.
- Ak kupujúci uplatní reklamáciu tovaru po 12 mesiacoch od jeho kúpy a SOFTWORK ju zamietne, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uvies, komu môe kupujúci zasla tovar na odborné posúdenie. Ak je tovar zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj vetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaloené náklady znáa SOFTWORK bez ohžadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáe zodpovednos SOFTWORK za vadu, môe reklamáciu uplatni znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. SOFTWORK je povinná kupujúcemu uhradi do 30 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie vetky náklady vynaloené na odborné posúdenie, ako aj vetky s tým súvisiace účelne vynaloené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemono zamietnu.
Článok VI.
Záruka na nevzahuje na:
- tovar pokodený neodborným pouitím, manipuláciou alebo mechanickým pokodením
- tovar pokodený neoprávnenou opravou, modifikáciou alebo zmenou kontrukcie zariadenia
- tovar pokodený elektrostatickým výbojom, prepätím, skratom alebo inou poruchou v elektrickej sieti kupujúceho
- ak má tovar pokodený plombu alebo plomba bola odstránená
- tovar pokodený ivelnou pohromou
- pouívaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, pranosou, vlhkosou alebo inými chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené
- časti tovaru, ktoré sú mechanicky opotrebovávané topné a vykurovacie telesá, spájkovacie hroty a nádstavce
Článok VII.
Záverečné ustanovenia
- Na právne vzahy upravené týmto reklamačným poriadkom sa vzahujú právne predpisy platné na území Slovenskej republiky. Tento reklamačný poriadok vzahuje len na vzahy, ktoré vznikli medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je spotrebitežom v zmysle zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteža v znení neskorích predpisov. Zodpovednos predávajúceho za vady tovaru, vrátane záruky za akos, pri vzahoch, ktoré vznikli medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý nie je spotrebitežom v zmysle zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteža v znení neskorích predpisov, sa riadia príslunými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
- Tento reklamačný poriadok sa vzahuje na vetky zmluvy uzavierané na diažku prostredníctvom prostriedkov komunikácie ako je najmä adresovaný list, adresovaná tlačovina, neadresovaná tlačovina, ponukový katalóg, inzercia v tlači s formulárom objednávky, automatické telefónne zariadenie, telefón, videofón, fax, videotex (mikropočítač a televízna obrazovka) s klávesnicou alebo obrazovkou reagujúcou na dotyk, rozhlas, televízia pri predaji cez telefón alebo elektronická pota, ak je ich predmetom predaj tovaru alebo poskytnutie sluby spoločnosou SOFTWORK.
- Spoločnos SOFTWORK si vyhradzuje právo na zmenu tohto Reklamačného poriadku. Zmena reklamačného poriadku je účinná odo dňa umiestnenia jeho nového znenia na internetovej stránke www.softwork.sk